Groningen – Groninger ondernemers uit de watersector dompelden zich gisteren onder in een inspiratiesessie in Stad. Hoe gebruikt Groningen water in haar voordeel?
Je voeten laten diepe kuilen achter in het mulle zand. Achteromkijkend zie je een spoor van voetstappen, jouw voet-stappen, op de bodem van de zee. „Zeebodem klinkt beter dan zandplaat”, zegt Jelle Bos, waterrecreatieondernemer in Lauwersoog. „Het is misschien een beetje flauw, maar hoe je iets brengt maakt echt uit. Het zijn de details die de beleving van je gast bepalen.”
Bos was gisteren een van de sprekers tijdens de eerste netwerkbijeenkomst voor waterrecreatie in Groningen. Een vijftigtal ondernemers, ambtenaren en geïnteresseerden kwam bij elkaar in het knusse ruim van de koftjalk Tromp aan het Hoge der A in Stad. Een inspiratiemiddag om de verschillende partijen in de watersector met elkaar in verbinding te brengen.
Marketing Groningen, het marketingapparaat van de provincie, zet in hun grote campagne ook in op het water. „Water is hét verbindende element van onze provincie”, zegt woordvoerder Michel Aaldering tijdens zijn toespraak. „Als je de vaartoerist ook op het land iets weet te bieden, kun je hem langer vasthouden.”
Lees het volledige artikel op: Dagblad van het Noorden